Нескінченний потік новин, оновлень і повідомлень, що продукують традиційні медіа, можуть легко заплутати пересічного громадянина. Політичний контроль, клікбейт-заголовки, пропаганда та фейкові новини тільки поглиблюють непорозуміння стає ще більше.
У цьому океані медіахаосу Телебачення Торонто– острівець критичного мислення; платформа, що працює з громадяньскою освітою шляхом створення розважально-освітнього контенту. Надаючи своїм глядачам можливість впливати на зміст програми, Телебачення Торонто заохочує їх брати активну участь у суспільно-політичному житті країни, висвітлюючи впровадження реформ, питання гендеру та рівності.
За підтримки Програми «Долучайся!», Телебачення Торонто займаються висвітленням реформ та складних соціально-політичних проблем, при цьому зберігаючи доступний та зручний формат.
Окрім унікального підходу до подачі інформації, Телебачення Торонто має ще одну важливу особливість: організація наполегливо працює над досягненням повної фінансової незалежності, щоб відійти від донорського фінансування. Для цього Телебачення Торонто постійно впроваджує експериментальні моделі фінансування.
Програма «#@)₴?$0» (такий набір символів є креативною назвою програми Телебачення Торонто, яку зазвичай називають «Шоу Майкла Щура»), дебютувала у 2016 році. ЇЇ ведучим є Роман Вінтонів, більш відомий українцям в образі журналіста Майкла Щура.
Із самого початку Програма «Долучайся!» підтримувала Телебачення Торонто, надаючи фінансову допомогу та незмінно подовжуючи грантовий контракт. Здавалося, все йшло по плану. Однак у 2019 році організація отримала лист, в якому повідомлялося, що фінансова підтримка від Програми «Долучайся!» буде значно зменшена. Роман згадує цей момент як «шокову терапію», яка змусила його команду вийти із зони комфорту. Замість того, щоб відмовитися від погодженого фінансового плану або скоротити витрати, Телебачення Торонто вирішили знайти нові джерела фінансування та зосередитися на зміцненні фінансовій стійкості.
«Коли у вас достатньо коштів, ви зазвичай не намагаєтеся шукати додаткові ресурси. Але коли донор раптом зменшує фінансування, приходить розуміння, що треба консолідувати зусилля і починати щось робити», – каже Вінтонів
Телебачення Торонто взялися до справи: з жовтня 2019 року організація інтегрувала рекламу на свій YouTube канал і запустила сторінку на Patreon – платформі, яка надає сервіс підписки для творців контенту.
Телебачення Торонто використовує два типи відеорекламу: власну рекламу на YouTube, інтегровану рекламу безпосередньо в відео, і платну рекламу, зняту командою. Роман Вінтонів зазначає, що реклама на YouTube становить значну частину бюджету проекту. Програма приваблює рекламодавців, які готові вкладатися в якісний контент, адже кількість підписників на YouTube сягає понад 450 тис.
У той же час, велика кількість людей роблять індивідуальні пожертви через Patreon, демонструючи свою лояльність і бажання підтримати улюблене шоу. Станом на квітень 2021 року регулярні пожертви на Patreon зросли до майже 11 000 доларів США на місяць.
Разом з цим, команда Телебачення Торонто не боїться експериментувати з новими підходами та інструментами. Наприклад, нещодавно проект продав мем, який виставили на аукціон за 2600 доларів США у форматі токена NFT —уникального підтвердження права власності, що зберігається в блокчейні, на твір цифрового мистецтва, твіт, відеокліп або мем.
Телебачення Торонто наполегливо вивчає свою аудиторію, вигадує креативні ідеї та продовжує нарощувати фінансову стійкість. Незважаючи на те, що наразі організація може запропонувати своїй аудиторії тільки якісний контент, просте заохочення підписників підтримати улюблене шоу через пожертви в кілька доларів спрацювало на відмінно!
За словами Вінтоніва, Програма «Долучайся!» допомогла краще зрозуміти потреби цільової аудиторії – через численні дослідження потреб глядачів. Наприклад, спочатку підписниками на YouTube були переважно чоловіки. Після проведених досліджень, команда змістовно збагатила програми, найняла нових ведучих і, як результат, залучила більше жінок.
Розуміння своєї аудиторії та наполеглива робота над оновленням контенту допомогли зростити YouTube-канал до майже 459 000 підписників, залучивши більше рекламодавців, а маючи майже 2000 «патронів», Телебачення Торонто продовжує очолювати список українських креаторів на Patreon.
Крім того, наразі Телебачення Торонто тестує нову платну послугу для партнерів – проведення рекламних кампаній і продаж своєї експертизи. З 98 програм, знятих у рамках цього проекту, 16 побачили світ виключно завдяки альтернативному фінансуванню організації. Усі останні епізоди, що висвітлювалися у грудні, лютому та березні 2020 року, також виготовлені за власні кошти.
Загалом комерційна реклама у Facebook і Telegram, пожертви на Patreon і монетизація відео на YouTube збільшили дохід Телебачення Торонто в останньому кварталі 2020 року на 56% порівняно з попереднім. У середньому протягом 2020 року доходи організації щомісяця зростали на 18%, що дозволяло покривати 20-25% загального бюджету. У березні 2021 року організація зібрала на 30% більше, ніж у лютому.
Досвід Toronto ТВ показує, що цілеспрямованість, саморозвиток і вміння виходити із зони комфорту – запорука успіху. Подаючи приклад, Роман та його організація заохочують інші громадські організації та незалежних креаторів випробовувати нові підходи та інструменти, не покладатися виключно на донорське фінансування та постійно досліджувати потреби своєї аудиторії.